Om jobbet inom servicebranschen.
Jag jobbar med service. Kundservice. Både via telefon, mejl och personlig service. Mitt jobb går ut på att ge både goda och mindre goda besked. Svara i telefon, svara på mejl, ta emot kunder, fixa konferenser och allt annat mellan himmel och jord. Oavsett om jag har ont, oavsett om jag är arg eller ledsen så ler jag i mitt jobb då jag gillar det. Båda två jobb faktiskt. Receptionist / administratör jobbet är på ett sätt och kundtjänstmedarbetare är på ett annat, men både ger mig utrymme för att vara mig själv samtidigt som jag får ge bra service till människorna. I gengäld önskar jag bara en enda sak. Trevlig bemötande.
Jag förstår att människor kan vara arga, jag förstår att alla har sina sämre dagar. Allt sånt förstår jag riktigt bra och har överseende med detta. Men när någon ber om att kyssa hen i röven kokar det över! Hur i helvete kan man bete sig så? Även om någon bara pratar i telefon och inte ser människan bakom luren får väl människan ha lite klass och bete sig civiliserat!? Idag kokade det alltså över. En kund bad mig göra just detta då jag ringde och stoppade hens order… inte för att vara elak utan för att skydde personen. Jag får inte avslöja mer detaljer men det rörde sig om fel namn till fel personnummer… Därför ringde jag och upplyste hur man kan göra för att gå runt detta och få ordern ändå. Då blev det som det blev… Tråkigt och väldigt, väldigt onödigt.
Nästa gång någon av Er pratar med kundtjänst eller annan servicepersonal – snälla tänk till och bete Er civiliserat! ???